natuur en cultuur - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van willyenberry - WaarBenJij.nu natuur en cultuur - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van willyenberry - WaarBenJij.nu

natuur en cultuur

Door: berry

Blijf op de hoogte en volg

06 Januari 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Weer even terug in Auckland. De afgelopen dagen hebben we een rondje Northland gedaan, dat is het gebied ten noorden van Auckland.

dinsdag (3-1)
Dinsdag hebben we onze campervan opgehaald. Je houdt het niet voor mogelijk: dit karretje is echt ONTzien van elke luxe, maar doet precies wat hij doen moet: je kunt er in rijden, in zitten, in koken en in slapen, maar lelijk dat hij is......

We zijn die dag naar Russell (the Bay of Islands) gereden, precies zoals de naam zegt: een baai met flink wat eilandjes. In het begin was het wel weer even wennen: links rijden, rechts zitten en inderdaad af en toe gingen de ruitenwissers aan terwijl we de richtingaanwijzer bedoelden. Deze beginnersprobleempjes gingen snel over en komen nu alleen nog maar voor als het spannend wordt.

woensdag (4-1)
Ierland, maar dan met palmen; zo zag het er vanmorgen vroeg uit. Tegen een uur of 10 werd het droog en moest er gewandeld worden naar een bultje in de buurt (Flaghill), waar een voorzichtig zonnetje er voor zorgde dat we van een schitterend uitzicht over de baai en de zee konden genieten.

donderdag (5-1)
Een reisdag met eerst een leuk stukje gravelweg (schiet niet op maar je ziet zo wel wat van het eiland). Stop gemaakt bij het Waitangi Treaty Museum, de plek waar in 1840 het verdrag tussen de Maori's en de Engelsen gesloten werd. Heel interessant. Vervolgens richting noordwesten naar Het Waipuru Forest waar we een "Staatsbosbeheer"-camping gevonden hebben. We zitten nu in het land van de kauri's de oude, grote, geweldige, massieve, interessante, indrukwekkende bomen.

vrijdag (6-1)
Prachtige wandeling gemaakt in het "regenwoud", de langste en de dikste kauribomen gezien; allemaal erg indrukwekkend. Terug naar het zuiden, waar we in de buurt van Helensville op een camping hebben gestaan.

zaterdag (7-1)
We zijn nu even terug in Auckland waar we de website bijwerken, op weg naar de kust van de Coromandel.

Het weer? Tussen de 20 en 25 graden, af en toe een buitje (maar vooral 's nachts en in de vroege ochtend), half bewolkt en een stevige wind, maar die gaat vandaag liggen. Prima weer om van alles te doen.

We wensen alle leerlingen en collega's van beide schooltjes veel werkplezier (hihi), met jullie welnemen doen we nog even acht weekjes NIET mee.

ps Marleen, Berry heeft al een stickertje verdiend!

ps2 Ted, is dit de gewenste boomvaren?

ps3 Piet, Suzan, Lucie: er is maar 1 mooie man!

ps4 VSO-2: DOE JE BEST

ps5 Femke, wat is dat: vervelen????

  • 06 Januari 2006 - 20:51

    Stéphanie OA2F:

    Hoi Willy en Berry
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben.
    Alleen wel raar om te lezen dat jullie het al zaterdag hebben, terwijl het hier vrijdag avond, bijna 10 uur, is.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier!
    Groetjes

  • 07 Januari 2006 - 14:14

    Irena Gjini:

    hoi berry ik zit ook in vso 2 moet ik ook mij best doen berry ik heb jou een imil ge stuurt gister berry lez ij ook mij imil berry groetjes van irena

  • 07 Januari 2006 - 14:27

    Irena Gjini:

    hoi ik ben heel blij ales ik berry op de foto ziet en willy doei irena

  • 08 Januari 2006 - 14:00

    Jos En Marleen:

    Hoi willy en berry!!!!!
    Nog een gelukkig nieuwjaar! Jullie start van 2006 klinkt alleen maar fantastisch. (en wij maar pokkelen)

    Wat hebben jullie een brute bus, het groene weiland is er niks bij!

    Als je weer komt is die ook zo mooi beschilderd!

    Wij vinden het super dat jullie het zo naar jullie zin hebben. We lezen nog graag meer verhalen, zodat we op de hoogte blijven van jullie tochtje!

    Hier is alles fenomenaal,
    dikke kus, van ons allemaal!

    PS: Berry: AL EEN STICKERTJE! IK BEN TROTS OP JOU!!

    ps: Willy begrijp ik het goed dat jij nog niet lief genoeg bent, want jij hebt nog geen stickertje van jouw vent!

  • 08 Januari 2006 - 19:40

    Abel:

    Het is echt fantastisch om te zien hoe jullie het daar hebben. Grandioze camper. Over de natuur daar maar te zwijgen....
    Een beetje jaloers ben ik toch wel op jullie. Ik ben iet wat aan de late kant, maar wil jullie toch nog graag alles goeds wensen voor 2006. Het begin is er al. Groeten vanuit Hengelo. Kom je snel weer terug, WIl?

  • 08 Januari 2006 - 20:11

    Els:

    Hai Willy, toch nieuwsgierig hoe het gaat met jullie reis. Wat leuk om dn meteen van die spannende foto's te zien. Ben natuurlijk het briefje kwijt met de info over jullie hotel in Bangkok. Hoor ik nog wel? Geniet, geniet en geniet, liefs Els

  • 09 Januari 2006 - 11:43

    Wendy:

    Hoi Willy en hoi Berry,

    Wel aan jullie gedacht in de vakantie, maar nu pas een kijkje op jullie site. Hmm, niet slecht zo te zien. Ik en collega's zijn vandaag weer begonnen. Misschien dat dat jullie vakantie-stemming nog iets versterkt?!

    geniet ervan!

  • 09 Januari 2006 - 14:44

    Femke N:

    Pap, heeft Nieuw Zeeland een hoog 'trolly'-gehalte?
    Leuke foto's! De camera doet het dus goed..
    Pas je goed op mijn moeder?

  • 09 Januari 2006 - 15:55

    Dick:

    He naapers. volgens mij exakt de zelfde route als wij 6 jaar geleden. Bay of Islands\: een kleiun paradijs op aarde. Peachtog. Ik ben wel een beetje jaloers. Denk aan Hot Sand Beach. Ligt in de Coromandel. Pas op voor de Sandflys. Lekker met de blote K. in het warne bad.
    Gwniwr.

  • 09 Januari 2006 - 15:55

    Dick:

    He naapers. volgens mij exakt de zelfde route als wij 6 jaar geleden. Bay of Islands\: een kleiun paradijs op aarde. Peachtog. Ik ben wel een beetje jaloers. Denk aan Hot Sand Beach. Ligt in de Coromandel. Pas op voor de Sandflys. Lekker met de blote K. in het warne bad.
    Gwniet.

  • 10 Januari 2006 - 17:14

    Irena Gjini:

    hoe ar jou berry veri good oke ik schrijft dit stukje in het engels berry groetjes van irena

  • 10 Januari 2006 - 17:38

    Leonie:

    Hoihoi,
    Wat een super camper!!
    VSO 2 doet super haar best! We zijn maandag natuurlijk weer begonnen, mijn eerste ervaring; groen buiten is geen succes als het vriest. Berry, jouw lieve leerlingen missen je wel hoor, er gaat geen dag voorbij of je naam wordt genoemd!
    Groetjes Leonie

  • 10 Januari 2006 - 17:46

    Susan:

    Femke, via jouw ouders feliciteer ik jou nu met je verjaardag. Van harte gefeliciteerd en een fijne dag. Barry en Willy ook gefeliciteerd vanuit het kille Drenthe. Groetjes Susan

  • 10 Januari 2006 - 18:02

    José Penterman:

    Hallo Willy en Berry,
    Kwam er vandaag achter dat jullie een website hebben. Ziet er geweldig uit daar...een beetje jaloers ben ik wel.
    Natuurlijk ook nog de beste wensen voor 2006.Geniet ze nog en de groetjes.
    José

  • 10 Januari 2006 - 18:18

    Berry:

    hoi als goed daar ik hoop dat jij daar mooi weer
    ik hoop tot ziens noor
    tenhave

  • 11 Januari 2006 - 10:31

    Els:

    Hoi vakantiegangers.
    Foto's en berichtjes duiden der op dat jullie het erg naar je zin hebben. Mooi zo! Doorgaan met genieten van alle prachtigs op deze wereld. Willie, nog bedankt voor je telefoontje op mijn verjaardag. Ook gefelicieteerd met Femke, trouwens!!! Vandaag de laatste dag dat eric er is. We hebben het verder erg goed gehad en nog veel leuke dingen gedaan.
    Als afsluiting de belasting invullen. Wat een kick!

  • 11 Januari 2006 - 11:25

    Vso 2:

    lieve berry en willy
    we hopen dat jullie een fijne reis hebben en ook nog de beste wensen voor 2006 morgen donderdag 12 januari hebben wij sportdag wij zullen de beker wel weer mee terug nemmen oke ben je het daar mee eens mail je nog ff terug veel liefs de klas van berry nales

  • 11 Januari 2006 - 11:28

    Nben:

    Ben wat wil jij nog tegen berry zeggen??"hij is lief",zei ben..

  • 11 Januari 2006 - 11:39

    Sabine:

    hey vakantiegangers,
    Als eerst de beste wensen voor 2006.Leuk oud en nieuw gevierd boven in de lucht? oh ja, we hebben hier je broodtrommel gevonden van zo'n 3 weken geleden, hij begon al pootjes te krijgen..mmmmmm...eet smakelijk.
    Erg leuk deze site.Heel veel plezier en geniet ervan he,tot snel.
    groetjes sabine

  • 11 Januari 2006 - 11:43

    Sabine,en De Rest Van De Club:

    erg leuk dat rokje, staat je goed...een tip:je mag wel eens naar de kapper en een bh kopen...dus..we wachten gespannen af op meer van dat soort foto's.

  • 11 Januari 2006 - 12:31

    NOORTJE:

    HOI ALS GOED DAAR
    IK MOS JIJ WEL OP SCHOOL
    IK MIS DE GRAPJES VAN JIJ
    GR NOORTENHAVE

  • 11 Januari 2006 - 12:33

    NOORTJE:

    HOI ALS GOED DAAR
    IK MIS JIJ OP SCHOOL WEL
    IK MIS JIJ GRAPJES
    TOT ZIENS NOOR

  • 11 Januari 2006 - 12:33

    NOORTJE:

    HOI ALS GOED DAAR
    IK MIS JIJ OP SCHOOL WEL
    IK MIS JIJ GRAPJES
    TOT ZIENS NOOR

  • 11 Januari 2006 - 13:10

    Irena Gjini:

    hoi berry ik heb gister bij okekrant een chijfer ge kreegen 9 van lonie bij okekrant oke berry ik mis hou heel veel berry en ij bent ook heel lief en ik mis jou op school berry morgen heb ik heel zin in spordag in zutphen ik hoop dat wij morgen gaan winen oke berry jamer dat ij niet mee gaat naar zutphen ik hoop een heel grooten beker wint morgen dan wint hamelandschool die grooten beker oke berry en hoe gaat met willy berry groetjes van irena

  • 11 Januari 2006 - 13:13

    Irena Gjin:

    hoi berry ij maakt heel leuk grapjes berry oke ij heb een heel leuk sat berry groetjes van irena

  • 11 Januari 2006 - 15:07

    Chella Van Der Haar:

    Hoi Willy en Berry,

    dat zit er geweldig leuk uit! Graag ontvang ik alle tips van jullie :)

    De foto's zijn erg mooi!
    Geniet ervan!

    Groetjes Chella

  • 12 Januari 2006 - 15:40

    Irena Gjini:

    hoi berry sportdag was heel leuk berry oke wij heben een klein beker ge wonen wij waren heel blij mee groetjes van lieve irena

  • 12 Januari 2006 - 17:11

    Theo En Lucie:

    Leuk hoor, om jullie zo te kunnen volgen. Mooie foto´s. Als ik het zo allemaal lees krijg ik toch ook wel reiskriebels.
    Die tekst op de bus, geweldig. Ja Willy, en dat comfort daar moet je nog een paar weekjes ontberen. Volgende keer all inclusive???
    De Molenberg is niets geworden. Om redenen die ik al dacht.
    Maandag om 09.00 uur ga ik beginnen. Heb een heel leuk "nieuw" autootje gekocht. Rijdt heel lekker.
    Blijf genieten. Groetjes.

  • 12 Januari 2006 - 17:11

    Ruben Vaags:

    de natuur is er mooi.
    De boomvaren heb ik ook gezien.we hebben vandaag een kleine beker gewonnen met lijnbal. het was een super leuke dag groetjes van Ruben

  • 12 Januari 2006 - 20:55

    Sabbie:

    Hoi Willy en Berry,

    Dat ziet er inderdaad allemaal goed uit. Leuke foto's. Willy zou je zo'n lekker ding voor mij mee kunnen nemen???? Ik kan er vast wel wat mee.

    P.S: Willy, het is gelukt we hebben Leen v/d H. kunnen strikken voor een lezing. Ik weet je wilt er nog niet aan denken en dat hoeft ook niet maar je bent al terug wanneer hij komt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 19986

Voorgaande reizen:

30 Januari 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: