beestenbende - Reisverslag uit Melbourne, Australië van willyenberry - WaarBenJij.nu beestenbende - Reisverslag uit Melbourne, Australië van willyenberry - WaarBenJij.nu

beestenbende

Door: berry

10 Februari 2006 | Australië, Melbourne

hallo allemaal,

We zijn weer even in een grote stad, dus wordt het tijd om weer wat van ons te laten horen.

Eerst even wat meer informatie over onze Peanuts. Ze is een beetje eigenwijs. 's Morgens kan ze niet zo best op gang komen. Soms duurt het een minuutje of vijf voordat ze pruttelprut wil zeggen. Dat doet ze meestal pas wanneer de hele camping naar benzine stinkt. Dan niet denken: kom snel wegrijden, nee mevrouw wil eerst warm worden. Gewoon een minuutje of vijf stationair laten lopen en dan kun je er de hele dag alles mee. Intussen is wel de hele camping wakker! En de volgende dag: och dan begint het feest opnieuw.

De afgelopen dagen stonden in het teken van allerlei beesten en vogels. We zullen er een paar mooie plaatjes bijzoeken.

Zaterdag 4 februari hebben we het laatst van ons laten horen. Toen we eenmaal op weg waren, zagen we "in de diepte" twee vissers die hun vangst aan het schoonmaken waren en de afval ging zo de bek in van zo'n vijftien pelikanen. Prachtige vogels, vooral wanneer ze een klein meningsverschilleje hebben en met hun vleugels uitgespreid elkaar met die grote bek gaan bewerken. 's Avonds een gratis campingetje aan het strand, nog even lekker de zee ingeweest.

Zondag en maandag hebben we in een verloren paradijsje doorgebracht: Wilsons Promontory Park. Nou ja "verloren", je mag in juli al boeken om de zomer (eind december en januari) hier te mogen doorbrengen. Wij hebben geluk: we zitten in het naseizoen en ruimte genoeg. Heel romantisch de zon-in-de-zee-zien-zakken om half negen 's avonds. Het stikt hier van de vogels. We hebben zelfs emoes gezien (en gefotografeerd!). De rosella's gaan gezellig op je schouders zitten als je ze chips voert. Vindt Willy erg leuk. Op dit schiereiland ook onze eerste Wombats gezien.

Dinsdag en woensdag hebben we doorgebracht op Phillip Island, een leuk, maar toeristisch plekje onder de rook van Melbourne. We hadden geluk om op tijd aan te komen zodat we de "Pelican Feeding" nog mee konden maken. Willy kan van die beesten niet genoeg krijgen. Op dit eiland hebben we onze eerste koalabeertjes gezien, eerst in een soort wildpark en later gewoon in een boom op de camping. Wist je dat die beesten 20 uur per dag slapen? We gaan geloof ik maar in reïncarnatie geloven. Op woensdagavond hebben de pinguinparade bijgewoond: tegen donker komen een paar duizend pinguins aan land. Koddig gezicht om ze groepjes te zien vormen: alleen durven ze het strand niet over. Daarna moeten de beestjes nog een eind het land over en ook dat kun je volgen. Eén pinguin was "verdwaald" en moest een voetgangerspad oversteken. Een ranger hield het verkeer tegen: zo'n 200 toeristen moesten wachten tot het beestje parmantig om zich heenkijkend het hele voetgangerspad voor zich alleen had. Het was genieten met een grote G.

Donderdag een reisdagje: door Melbourne gereden en een kleine camping aan de kust gezocht, vanwaar we gemakkelijk met de trein in Melbourne konden komen. En daar zitten we nu dan: in Melbourne. We hebben net lekker ontbeten en na het serieuze werk gaan we de grote stad verkennen.

We hebben er nog steeds zin in,

groetjes en voor wie het aangaat: kusjes,

Willy en Berry

De persoonlijke boodschappen:

Els L.: veel plezier in Burkina en geef vooral Bruno een "big hug" (van Willy) en Eric natuurlijk ook.

Els van H.: we zitten in Bangkok in het Tranghotel, geef even door wat jouw plannen zijn.

Carla en Huub: leeft de straat nog wel?

VSO-2: geniet nog maar van Leonie. Over een paar weken is het afgelopen met het feest en dan komt de grote, boze man terug!

• 10 Februari 2006 - 07:46

Mia:

Fantstisch om alles zo te volgen en van de foto's krijg ik al helemaal niet genoeg. Maar Willy wij zoeken voor 24 febr. nog een invalster en JIJ wil toch zo graag in ons team spelen , nou dit is je kans en die komt niet vaak voor.Blijf genieten en de groetjes van Mijke en Geert.

• 10 Februari 2006 - 08:07

Els L:

Jaloerse blikken vanaf dee kant. Zonsondergangen, vogels kijken en veel rust. Heerlijk. Jullie heeben het heel erg naar je zin.!! Wees lief voor de auto. Die zijn over het algemeen stressgevoelig.
    Dee week een zware week. Drie dagen met een zieke Morse naar de dierenarts. Heel zielig. Gisteren heeft hij ijn laatste spuitje gehad. Ik was er helemaal kapot van. Dikke tranen en vandaag is het hier erg stil in huis. Zal ik erg aan moeten wennen. Ik ga nu boodschappen doen en zo langzamerhand wat dingen kopen voor Burkina. Heb veel zin. Volgende week vliegen we op 16 feb,

• 10 Februari 2006 - 08:51

Piet:

Ja, ja, ik zit in mijn herinnering ook weer op Phillip Island, de pinguin parade vonden wij ook een van de high lights. Ook hebben wij daar de koala's gezien, maar het was die dag enorm slecht weer; bakken met regen. Jullie hebben het nu beter getroffen, foto's om te watertanden.
    Hier af en toe sneeuw en na een week ook de zon weer eens gezien.
    Kijk, dat zijn toch zeker interessante dingen om te horen!
    Blijf lekker zitten waar je zit.
    Nu de great ocean road, mmmmm
    En wat betreft Peanut, ach er zijn meer mensen die 's morgens moeilijk op gang komen.
    groeten van Piet

• 11 Februari 2006 - 12:04

Marian:

HET ZIET ER WEER GEWELDIG UIT. iK PRINT EVEN WAT UIT EN GAAN GROENLO VERRASSEN. mORGEN KOMT ER NIETS VAN . KOMENDE 2 NACHTEN NACHTDIENST EN VOETBAL VOOR DICK. dEZE WEEK NOG EVEN OP THEEVISITE BIJ MONIEK GEWEEST EN BIJ DE LIBANEES GEGETEN.zO,N SOORT AFSPRAAK MOET IK OOK EVEN MET ROB MAKEN. hIJ WIL DIT OOK. TANTE JO IS DEZE WEEK 80 GEWORDEN EN HEBBEN EEN KAARTJE GESTUURD EN EROP GESCHREVEN WANNEER ONZE GROTE BROER TERUG IS WIJ EEN BLOEMETJE KOMEN BRENGEN. LIEFS UIT WARNSVELD.
    P.S.WANNEER JE WILT STOPPEN MET ROKEN DENK JE 20 KEER AAN EEN SIGARET EN ALS JE GESTOPT BENT 3 KEER OP EEN DAG. SUCCES

• 12 Februari 2006 - 12:54

Linda:

hoihoi
    Zo te lezen gaat daar alles wel goed met jullie! Met mij in ieder geval wel:D.
    Echt geweldige foto's en leuk al die verhalen.
    Nog veel plezier daar en we zien je wel weer.
    Groetjes linda

• 12 Februari 2006 - 13:53

Irena Gjini:

hoi berry ij bent niet de boze man hoor ij bent wel lief berry hoor maar ik heb iets leuk aan jou te vertele ik ga kranten bezorgen ik mis jou altijd maar ik ben blij dat ij weer kot hoor berry oke doei irena

• 13 Februari 2006 - 15:28

Wilma:

.... en dan te bedenken dat wij druk zijn met "sidderen"....
    Geweldig om jullie verhalen in woord en beeld te volgen.
    Heb het goed!

• 13 Februari 2006 - 21:01

Theo En Lucie:

Wat blijft het leuk om jullie zo te kunnen volgen. En wat een mooie foto's. En al die verschillende plekken. Prachtig!
    Hebben jullie iets vernomen van de onrust die ontstaan is n.a.v. spotprenten van de profeet Mohammed?
    Gelukkig, het is weer gebeurd. M´n inwerk-programma is in de soep gelopen. We hebben een grote griepgolf achter de rug. Zowel bewoners als medewerkers vielen als bosjes. Vorige week maandagochtend begonnen we met 3 verzorgsters terwijl het er 7 zouden moeten zijn. Ik heb het net lopende gehouden maar Theo werd geveld. Is 3 dagen thuis geweest. Zijn woorden:" Bedankt huize Rosa".
    Afgelopen vrijdag naar een blind date geweest. Heel bijzonder. Twee jonge vrouwen gaven d.m.v. dans,bewegingen en heel weinig tekst vorm aan de ziekte van Alzheimer. De woorden die ze zeiden werden telkens in een soort cadans wel tot 20x herhaald.
    De machteloosheid en het in een eigen wereld opgesloten zitten was goed herkenbaar.
    Leuk zo´n eigenwijs busje. Maar waarom ´mevrouw´? En minder comfort, kon dat?
    Nog een hele fijne reis verder.
    Groetjes, Theo en Lucie

• 14 Februari 2006 - 00:46

Willeke:

Weet het niet hoor, maar Australië lijkt me zo mogelijk nog geweldiger dan Nieuw Zeeland. Willy is het te doen met al die vogels? Wat moet dat geweldig zijn om pelikanen in het echie te zien. En jongens, ik rekende min of maar op die eerste brief, maar dat er onlangs nog een lag was heel speciaal. Dank en liefs, Willeke

• 14 Februari 2006 - 11:41

Rosa En Willie 14 Feb.:

Wat is het daar geweldig mooi. Volgens ons moeten jullie je af en toe net Adam en Eva voelen in het aards paradijs al zullen de vijgebladeren wel ontbreken.Nog een prettige voortzetting.

• 14 Februari 2006 - 19:24

Irena Gjini:

hoi berry het is vandag valetijndag het is leuk dag voor jou en mij ik wil jou een kaartje stuuren op internet berry maar ik weet niet hoe dat moet dan vraag ik aan harry oke dan vraaag ik morgen aaan harry op schoool oke berry doei irena

• 15 Februari 2006 - 15:23

Gemma:

Hallo buurtjes,
    Ik heb net met Sander en Rick de foto's bekeken. Ook zij zijn onder de indruk. Hier gaat het zoals het in deze tijd van het jaar moet gaan, koud, nat en iedereen zo snel mogelijk weer naar binnen. Ongezellig idee, jullie huis zo leeg in de straat. Ik wens jullie nog heel veel plezier op deze reis en een gezellige tijd met jullie kinderen + aanhang in de zon.

• 15 Februari 2006 - 18:42

Edwin En Jose:

haai Willy en Berry, wat heerlijk dat jullie ons zo laten meegenieten van jullie avonturen en van jullie prachtige fotos, persoonlijk kon ik moeilijk kiezen tussen die schitterende koala of
    die luiaard op de rots , hij had ook nog sandalen aan!! Net Jezus , zag ik daar nou een baard van een paar maanden?? Ik bericht jullie nog over de op handen zijnde "dropping" van de straat. Alle goeds voor jullie. See You!!!

• 15 Februari 2006 - 20:45

Carla En Huub:

Ja, de straat leeft nog, wel zitten er veel in een winterdip, vandaar dat Willy en Jose een dropping voor de straat organiseren op vrijdag 17 febr. Hopenlijk is dan ieder paraat. Er valt weinig te beleven, het is geen zandbakken weer of sneeuwschep weer zodat iedereen op straat is. Het gaat verder goed. En zo te zien met jullie helemaal het ziet er geweldig uit, geniet er nog van, en maak nog veel mooie foto's.

• 16 Februari 2006 - 10:22

Ben,dennis,denise, Sabine:

hallo berry,
    wij hebben nu leefwereld en het gaat vandaag over australie en nieuw zeeland, omdat jij daar op reis bent.
    beny ik hou van berry
    dennis bus mooi
    denise vogel op de foto mooi.

Nou, berry en willy nog even he en dan zit er alweer op. Het ziet er allemaal geweldig uit.
    Iedereen vindt het erg leuk om te zien wat er allemaal in australie te zien is...tot snel geniet er nog ff van.
    benrjk

• 16 Februari 2006 - 17:25

Irena Gjini:

hoi berry is was leuk leefdeweereld tit teemaa is niewzeeland en astali het het mooi weer in niewzeeland berry ij hebt heel leuk fotos ge maakt van dieren maar nu in nederland is avond om kwart voor zes en in ziewzeeland hoe laat is het nu berry morgen is ben jarig maar ik kijk altijd jou wwwep sat berry maar ik win jou heel er lief maar wat heb ij van willy ge kreegen met valetijndag berry ik wind jou ook heel aardig berry oke en henk heb iets ov jou schrijf dat ij zeur kous bent dat zij henk bij klokijkeb en dan zij ik teegen henk ik vertel teegen berry op de wwwep sat maar dan is berry op henk boos hoor en nog een din bedank voor kaartje de ij op school heb ge stuur berry oke groetjes liefs irena