nog eventjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van willyenberry - WaarBenJij.nu nog eventjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van willyenberry - WaarBenJij.nu

nog eventjes

Door: berry

27 Februari 2006 | Thailand, Bangkok

Het laatste bericht vanuit het buitenland!

Hallo allemaal,

Nog een keer een berichtje vanuit het buitenland. De laatste dagen zijn aangebroken in het Thaise land. Ons laatste bericht was vanuit Adelaide en inmiddels zitten we weer een paar tijdzones verder.

De reis van Adelaide naar Bangkok is soepeltjes verlopen. Sydney was mooi te zien vanuit de lucht en inderdaad: het operagebouw lijkt vanaf een afstandje net een grote zeilboot.

Toen we in Bangkok het vliegtuig uitgingen kregen we een soort "klap in de snoet" en nog steeds is het zo dat wanneer je een vingerkootje beweegt de rest van het lijf spontaan gaat transpireren. Ergens tegen de 40 graden en een hoge luchtvochtigheid.

's Avonds laat kwamen we in Bangkok aan, en een uurtje later hadden we al een cultuurshock: wat wil je ook als je tegen middernacht olifanten aan het verkeer ziet deelnemen.

De volgende ochtend (woensdag) hebben we een beetje Old Bangkok verkend, ons hotel ligt er namelijk middenin. Daarna gewacht op de kinderen die tegen enen zouden landen. Inderdaad: goed twee uur stopte er een busje bij het hotel en kon het zoenen beginnen, we hadden ze voor het laatst rond kerstmis gezien.

's Middags meteen familieberaad gehouden (weinig activiteiten vanuit Nederland geboekt) en besloten om een driedaagse tocht naar de River Kwai te boeken. We zullen jullie alle details besparen, het was interessant en we hebben op hele leuke plekken overnacht (onder andere in een floatel zonder elektriciteit, verlicht door olielampjes, heel romantisch).

De "bridge over de River Kwai" was indrukwekkend, vooral de treinreis die we gemaakt hebben over de oude spoorlijn.

Zaterdagavond waren we weer in Bangkok terug. Daar hebben we ontzettend gelachen tijdens het eten: een ober die heel goed zijn best deed en maar twee woorden Engels kende: thank you. Probeer dan maar eens duidelijk te maken wat je wilt. We hebben onze buik vol gekregen. "Is this mangosalad?" "No chicken" en het bleek vis te zijn. Geweldig toch.

Zondag was een dag om niet te vergeten. We hadden voor die dag een fietstocht door Bangkok geboekt. De rit naar ABC-tours die het een en ander regelden was al een complete verrassing op zich: in welk land kun je drie kwartier in een taxi zitten voor 2,5 euro? De fietstocht was een ware belevenis: het begon met een tocht door de sloppenwijken van Bangkok, daarna een marktje (lekker proeven!) en een leuke tocht door wat oude plantages, tussen de bananen- en palmbomen. 's Avonds gegeten bij een restaurantje aan de kant van de weg en ook dat was handen-en-voeten-werk. Maar uiteindelijk hebben we onze buik volgegeten voor 740 baht (zeg maar 15 euro), inclusief 6 halve liters bier.

Vanmorgen (maandag) hebben we afscheid genomen van Jos en Marleen die naar het noorden reizen. Femke en Wieger zijn met ons meegegaan naar het zuiden en nu zitten we op een Bounty-eiland in een heel luxe resort. Het leven is niet fout in Thailand.

Veel liefs van ons allemaal.

• 27 Februari 2006 - 16:59

Leonie:

Goede reis terug allemaal!!!
    Wij mogen nu ook genieten van de vakantie; tis koud en het sneeuwt, bah!
    groetjes!

• 27 Februari 2006 - 17:21

Susan:

Nog veel plezier de laatste dagen en volgens mij zien we elkaar 10 maart.Kunnen we even bijkletsen. Gezellig!

• 27 Februari 2006 - 21:25

Huub:

de oude histrie herleeft. Ik was hier in 1977 en paar dagen. je krijgt gelijk weer honger. we wensen jullie nog een paar fijne dagen en tot in lichtenvoorde.

• 28 Februari 2006 - 09:09

Dick En Marian:

Liebe leute.
    het is fijn te horen dat het goed gaat en het gezwllig is. Geniet van de warmte want het is hier nat en loud.
    ik heb nog eventjes op de skien gestaan om te weten wat winter is. alles heel gehouden. goede reis terug en een behouden thuiskomst. Alles is hier onder controle. Ma wordt al wat zenuwachtig. "Mien jong kump weer thus"
    Dick

• 02 Maart 2006 - 01:59

Willeke:

Wat zal het fijn geweest zijn om een aantal dagen samen door te brengen. Nog een paar nachtjes en dan is het weer een "gewone" zondagochtend. Ik kijk er naar uit. Het is lang genoeg geweest!!!
    Kus Willeke

• 02 Maart 2006 - 16:44

Iri Gjini:

hallo berry en willy alles goed met berrry veri good mij meester berry met mij gaat wel goed wat ben ij aan het doen berry ik ben op msn en jou wwwep sat te bekijken mmar is daar heel erg mooi weer doei irena

• 03 Maart 2006 - 15:36

Marian.:

Fijn jullie gezien te hebben op schiphol. Voor de moeder van Willie is dit bericht. Forever livingsproducts is huisverkoop gemaakt van de Aloe Vera. Het heet 196 Forever Freedom en is vloeistof. 37.77 per liter. Tabletten van de reform of Hema, trekpleister enz. is Glucosamine-Chondroïtine-MSM.is stukken goedkoper maar ook minder goed.Groeten