wonderful world - Reisverslag uit Adelaide, Australië van willyenberry - WaarBenJij.nu wonderful world - Reisverslag uit Adelaide, Australië van willyenberry - WaarBenJij.nu

wonderful world

Door: berry (en willy fluistert mee)

Blijf op de hoogte en volg

20 Februari 2006 | Australië, Adelaide

Australië zit er bijna op. Ons eindpunt Adelaide hebben we gisteren bereikt en vandaag dus even stadten. Morgenvroeg vliegen we eerst naar Sydney en vandaaruit naar Bangkok waar we onze 2 + 2 kindjes zullen zien. Best spannend om elkaar na twee maanden weer in een wildvreemde omgeving te ontmoeten.

Onze laatste dagen waren weer heel bijzonder. Ons laatste berichtje kwam uit Melbourne dat we nog uitvoerig met ondermeer een trammetje hebben bekeken. De zeilboten van de Volvo 70 Ocean Race lagen in de haven; compleet spektakel. Uiteraard moesten we onze ik-wil-een-hoog-torentje-behoefte bevredigen en in optimale omstandigheden hebben we Melbourne en omgeving vanaf de Rialto Observation Tower kunnen bekijken.

Vanuit Melbourne hebben we eerst de Great Ocean Road gevolgd (twee dagen over gedaan), mooie uitzichten, wilde rotspartijen: och jullie zien het wel op de fotootjes (bekijk de foto van de 12 apostelen maar).

Daarna werd het een beetje "eng". De Grampians (een natuurgebied een eindje het binnenland in) stond op het programma, maar al in Sydney werden we gewaarschuwd voor een "klein vuurtje" daar. We hebben zo'n 60 kilometer alleen maar door verbrande bossen gereden tot aan Halls Gap (een klein plaatsje in het noorden van de Grampians) dat men met man en macht heeft natgehouden en zo een klein natuurgebiedje heeft behouden. De grote fik zorgde er wel voor dat er een behoorlijke concentratie "wild en gevogelte" te vinden was. We kwamen op de camping in Halls Gap aan en nu komt de titelverklaring van Willy:

Stel je voor: een natuurgebied met de grootte van provincie Utrecht. Alles is verbrand, alleen een heel klein stukje is gered en daar staan wij. Heel luguber. Onder een boom speelt een orkestje van vakantievierende senioren "op doortocht". In de boom zitten honderden kookaburra's, kakatoes en rosella's te schetteren door de muziek, het orkest en de vogels proberen elkaar te overstemmen. Onder elke struik ligt wel een kangoeroe mee te luisteren. Zie je het voor je? En wat speelt het orkest: o, what a wonderful world.......

Berry weer: Vanaf de Grampians zijn we teruggekeerd naar de kust, hebben nog wat wildparken bezocht en veel inheemse dieren kunnen zien. Af en toe zat er een erg warm dagje tussen (hier noemen ze dat: het weer wordt slechter), maar over het algemeen is het met een temperatuurtje tussen de 25 en 30 graden best vol te houden.

We weten nog niet wat we mooier vonden: Nieuw Zeeland of Australië. Beide landen hebben hun eigen charmes en waarschijnlijk komen we in beide nog wel terug (maar eerst weer een beetje verdienen), want we hebben 8 weken lang volop genoten.

En dan de persoonlijke berichtjes:

Kötteldieks buurte: leuk dat de huisjes er allemaal nog staan; bedankt voor de reacties. Kan er een dropping gehouden worden zonder voorzitter? En voor de rest: hol kop en veute warm!

De twee schooltjes: nog één week ploeteren, dan hebben jullie net als wij vakantie! En voor mijn trouwste fan (I.G.): bedankt voor alle berichtjes.

Lucie en Theo: ook voor jullie is het bijna juni en voor de tijd praten we weer helemaal bij.

Mia: ski je wel voorzichtig, anders heb je nog een vaste invaller nodig. PS: op de 24e zit ik nog in Bangkok, maar kan wel virtueel meedoen. Veel plezier op je skivakantie!

  • 20 Februari 2006 - 08:48

    Piet:

    Wauw, wat een prachtige foto's van de twaalf apostelen!Ik herken de plekjes direct...
    Dan de Grampians en Halls Gap;dat lijkt me echt bizar om mee te maken.Je kunt je nauwelijks voorstellen hoe groot zo'n gebied is. Weet je nog van onze foto in Halls Gap, met de glaasjes wijn? Ik kan zelfs het gevoel nog oproepen.
    Hier zitten we in de laatste week voor de voorjaarsvakantie( a.s. donderdag skiën en zaterdag naar Bali, wat een contrasten).
    Nou lieve mensen, ik wens jullie nog een prachtige afsluiting toe met de kinderen;dat is echt speciaal!
    groeten van Piet

  • 20 Februari 2006 - 09:17

    Ted Nales:

    1. De koffie in Groenlo staat klaar.
    2. Mooi dat Willie voortaan de vogels voert. Wat zo'n reis allemal niet doet.
    3. Gelukkig zijn jullie levend uit Australië gekomen. De mensenetente honden, de vogelspinnen en de zwarte weduwe evenals de giftige kwallen hebben jullie dus niet te pakken gekregen. Nu nog even de allesverslindende golven in Tailand proberen te overleven!

    Groet, Ted

  • 20 Februari 2006 - 12:34

    Susan:

    Willy, ik weet niet wat ik zie op die eerste foto, heb je nou definitief je angst voor vogels en alles wat vliegt overwonnen. Wat zo,n vakantie allemaal kan doen met een mens.hier alles aardig goed. Heb vakantie maar ben ook ziek. Niet zo slim he om in de vakantie ziek te worden. Groetjes Susan.

  • 20 Februari 2006 - 14:33

    Opa En Oma:

    we hebben weer de site bekeken ,fantastich,wat een vacantie.
    Willie ik wist niet wat ik zag,jij aan het vogels voeren?
    wij wensen jullie nog heel fijne dagen met de kinderen in Bangkok.
    groetjes uit het koude ,natte Winterswijk.

  • 20 Februari 2006 - 14:51

    Opa En Oma.:

    Femke en Jos ,wieger en Marleen,een heel fijne vacantie gewenst van ons beiden,en kijk maar goed uit of je pa en ma wel kent ,het zijn net negers.
    doe ze de hartelijke groeten van ons en gezond weer thuus kommen tot ziens.

  • 20 Februari 2006 - 16:34

    Leonie:

    Hallo hallo vakantiegangers!!! Ook de tweede vakantie zit erop voor jullie. Hier waren ook prachtige plekjes te bezichtigen, dat is wel te zien aan de schitterende foto's! Hopelijk is de derde en laatste vakantie in Thailand ook een groot succes. Samen met de kids, lijkt mij echt geweldig. Ook hier hebben we bijna vakantie. Voor mij is het einde bijna in zicht, helaas...De voorbereidingen zijn al in volle gang voor mijn afscheid, maar ook zijn er vrolijke kreten dat Berry weer terug komt. Alleen wel onder één voorwaarde; Je moet je eerst scheren, want dit is echt drie keer niks!
    Heel veel geluk samen met het hele gezin de laatste week!! Groetjes Leonie

  • 20 Februari 2006 - 17:28

    Sabine:

    Hallo Willy en Berry.
    Geniet van alles wat jullie gezien en gedaan hebben en van al de mooie en bijzondere momenten die nog komen gaan!!
    Plezier!

    Groeten Sabine

  • 20 Februari 2006 - 19:24

    Rein:

    dag
    lekkere kleurtjes hebben jullie zeg.
    lezen jullie hotmail ook nog wel eens? zou ik doen. je weet nooit wat er staat.
    groet
    broertje

  • 21 Februari 2006 - 16:53

    Els Van Hussen:

    halo Willy, ik wil je even laten weten dat als alles goed gaat ik op 23 febr. om 12.00 uur in Bangkok aankom en ik zit in een hotel vlakbij het vliegveld. The Ravidha Residental ans Serviced Apartment , 92 Soi Sammakorn 2 . Tel: (66)-2- 9542000,
    Ik kan me goed voorstellen dat het helemaal niet gaat lukken. Dat geeft ook niet, maar je weet maar nooit.Anders zien we elkaar weer op school. Fijne tijd nog in Bangkok met de kinders, groet Van Els

  • 21 Februari 2006 - 17:34

    Marla:

    Hallo Berry en Willy, na al die prachtige indrukken nu weer gezellig met jullie kinderen.
    Heel veel plezier de laatste dagen in Thailand.Een goede terugvlucht en .......tot na de voorjaarsvacantie.Groetjes

  • 21 Februari 2006 - 21:34

    Marian:

    Wat vliegt de tijd. Bangkok met jullie kinderen zal ook fijn zijn.Willie,in nederland moet alles wat vliegt opgehokt worden. De vraag aan jouw is of je in Warnsveld kunt helpen wanneer je terug bent. Ik zal ze vast handtam maken.Gisteren bij de welstandscommissie geweest. Zij hadden erg weinig commentaar.Wij gaan nu wat bouwbwdrijven uitnodigen om er een prijskaartje aan te hangen. Liefs marian

  • 24 Februari 2006 - 12:01

    Heleen:

    heey allebei:) wat een geweldige foto s zeg!! het uitzicht is echt wel mooi!:) op school gaat alles wel ok:) nu heerlijk vakantie!
    genietse nog even en tot snel!:)
    groetjes Heleen!

  • 24 Februari 2006 - 14:25

    Harry:

    Hallo Berry en Willy

    Hoe gaat het met jullie? Jullie zullen zo langzamerhand wel heimwee beginnen te krijgen naar ons prachtige, mooie, zonnige, gelukkig niet zo hete kikkerlandje of heb ik dat verkeerd? Jullie zullen ook wel weer snakken naar beide scholen, de leuke leerlingen en de fantastische collega’s. Nog even volhouden! Jullie redden het wel. Veel sterkte de laatste dagen en tot na de vakantie!

    Groetjes Harry.

  • 24 Februari 2006 - 22:05

    Stéphanie:

    Hallo!
    Hoe gaat het? Hier goed. Na een paar dagen ziek zijn, 2 dagen school is het heerlijk om vakantie te hebben :D En even lekker te carnavallen!
    Genietse nog even in Thailand! En Willy, tot snel!
    Groetjes

  • 25 Februari 2006 - 13:57

    Marloes(doetinchem):

    Dag Willy, nu pas kom ik er toe om je verhalen te lezen. Meteen gekeken naar de 14 apostelen(je bent vakidioot of niet), maar je moet me als je terug bent maar eens uitleggen waarom dat zo heet,want ik zie het niet!!!.Mijn broer is in beide landen rondgetrokken, dus veel herken ik wel. geniet nog van de dagen met jullie kinderen samen, lijkt me ook heel speciaal.
    Tot ziens in Groenlo en een goede terugreis als het zover is.
    Groet va Marloes Willemsen, Doetinchem

  • 26 Februari 2006 - 13:42

    Irena Gjini:

    hoe ar jou berry fenks good good berry ik schrijf dit stukje in het het engels ik ben jou fan [b.n hoor maar ik zie jou naar de voorjaarsvakantie op school en in de klas vso2 doei irena

  • 26 Februari 2006 - 16:49

    Ruben Vaags:

    wij heben vakansie ik ga morgen werken op de zorgboerderij.dinsdag ga ik er weer naar doe . bij mijn tant.ik ga geld verdienen . en woensdag ga ik met de catecaesanten naar Amterdam. we gaan daar koken voor 40 of 50 daklosen
    ik wens jullie nog een fijn vakansie en goed reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 19992

Voorgaande reizen:

30 Januari 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: