rotte eieren en dag noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van willyenberry - WaarBenJij.nu rotte eieren en dag noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van willyenberry - WaarBenJij.nu

rotte eieren en dag noordereiland

Door: berry

13 Januari 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi allemaal,

Een nieuwe update, mag wel na bijna een weekje. We zijn nu "klaar" met het noordereiland, voldoende gezien om een goede indruk te krijgen. Morgenmiddag gaat onze veerboot naar het zuidereiland. Het laatste verslag hebben we in Auckland ingetikt, toen was het

zaterdag 7-1
Na het updaten van de site in het busje gekropen en naar de Coromandel (een schiereilandje onder Auckland) gereden. We hebben daar een schitterend plekje gevonden op een soort Staatsbosbeheer camping, ze spreken daar over DOC (Department of Conservation): midden in het bos en bijna niets te doen. We stonden op een mooi plekje, met een stromend beekje achter ons plaatsje en waarempel: er was ook een diep plekje te vinden waar we bij gebrek aan een douche ons lijf in konden schoonmaken. 's Avonds een stevig vuurtje gestookt.

zondag 8-1
De spieren waren toe aan een nieuwe uitdaging. We hebben een mooie "bloed-zweet-en-tranen" wandeling (klautertocht) van drie uur gemaakt: klimmen over een oud geitenpad, mooie uitzichten. Het Coromandel Forest is erg mooi. Daarna doorgereden naar Coromandel Town.

maandag 9-1
Vlak bij Coromandel Town heeft een pottenbakker een smalspoorlijntje aangelegd. Oorspronkelijk bedoeld om klei en hout voor de oven van boven de bult naar beneden te brengen. Intussen is dit spoorlijntje uitgegroeid tot een toeristische trekpleister. Een dieseltje brengt je naar boven (lengte van het spoor zo'n 3 km) en daar aangekomen fantastische uitzichten. Het was zo goed als strakblauw die dag, dus we hebben genoten! 's Middags naar Rotorua gereden. De stank van rotte eieren was al van verre te ruiken. Komt door al dat vulkanische gebeuren.

dinsdag 10-1
Mooie dag met een lekker zonnetje. Rotorua lag er mooi bij. Een wandeling van een km of drie naar de stad. Daar hebben we een paar mountainbikes gehuurd en naar een vulkanisch park (Te Puia) gefietst, waar ook een show van Maori's werd opgevoerd. Let op het verplichte helmpje van Willy!

woensdag 11-1
De dag begon weer met de lucht van rotte eieren. Lady Knox-geijser zien spuiten en daarna de laatste vulkanische resten van vroeger gezien (Wai-O-Tapu park). Via Lake Taupo naar het Tongariro Park, waar we op een bushcamping hebben gestaan onderaan een paar mooie bergen met hele moeilijke namen die we later wel eens zullen opzoeken.

donderdag 12-1
Opnieuw een tracking gedaan, oef dat is toch wel wat anders dan een wandeling! Mooie watervallen, prachtige bergen, uitzichten die iets mooier hadden kunnen zijn wanneer de zon had geschenen. De eerste dag dat het wat minder was, wat weer betreft, maar ideaal voor een stevige klauterpartij.Doorgereden tot aan Foxton on Beach.

vrijdag 13-1
Tocht naar Wellington, ontbeten aan het strand met gebakken eieren en koffie. Veerboot voor morgen geregeld en met het openbaar vervoer de stad ingeweest. We komen net van het Te Papa-museum af, met een cheeseburger in onze buik. Ja ook hier een Mac.

ps1 - Willeke: het water stroomt met de klok mee het afvoerputje in en de zon draait tegen de klok in.

ps2 - Irena, Noortje, Ben, Ruben en alle andere boys en girls van VSO-2: leuk van die beker en fijn dat jullie aan ons denken!

ps3 - Marleen: tweede stickertje is ook binnen, de derde morgen. Willy verdient wat anders (you know what seatbells are? Willy wel: ze zijn $150 waard)

ps4 - Sabine? Van wie is de broodtrommel?

ps5 - Femke: sommige stukken van NZ hebben een echt trollygehalte, andere stukken zien er zo uit als de Gouw gefilmd is toen Gandalf nog grijs was.

ps6 - Lucie: alvast gefeliciteerd met je .. - verjaardag en veel succes op je nieuwe werk.

ps7 - allemaal: niet boos zijn wanneer we geen individuele e-mailtjes sturen; kost allemaal teveel tijd!

• 13 Januari 2006 - 09:16

Ailene ,:

Berry , nog een gelukkig nieuwjaar ,
    Hoe is het ? ..
    Hier gaat het goed hoor!!

Nou .. heel veel groetjes van de klas !! en geniet van je reis!!

Groetjes ons

goed he??!!!

Groetjes!!

• 13 Januari 2006 - 09:19

Rein&sis:

steeds vergeten nieuw beltegoed te kopen maar het smsje is wel aangekomen hoor. En het was erg leuk! Bijna net zo leuk als bij jullie daar :-)
    liefs R&S

• 13 Januari 2006 - 10:36

Klas Oa1f:

heey freewilly
    lekker vrij?
    hoe is het daar in nieuwzeeland?
    hier in klas is het gaat
    het ook nog steeds goed.
    groetjes en veel plezier oa1f.

• 13 Januari 2006 - 13:43

VSO 3:

Ja, hallo daar.
    Hier is alles oke in de klas.Mark Volkers typt even wat!
    hoi berry en willie ik wil heel graag weten hoe het met jullie gaat en wat je gezien heb al en of het mooi is groetjes mark.
    nu komt Jurgen:
    hoi berry
    hoe is het met je
    met mij gaat alles goed en met jou dan
    ik wens je nog een gelukkig nieuwjaar
    gr jurgen
    Op dit moment zitten ze te kaarten, dammen ed. gezellig.
    het gaat daar goed met jullie zo te zien aan de prachtige foto's + omgeving.
    Groetjes, Marla, Sabine en Arenda.

• 13 Januari 2006 - 16:26

Irena Gjini:

hello berry hoe ar joe venks good ij bent boys berry en weet ij vandag vrijdag 13 ongeluk ge tas oke berry ik stuur jou altijd een berichje berry naar jou op de wwep sat van willyenberry maar ij hebt broodtromol ver geeten op school berry oke snap ij mee nu wel berry ja ov nee oke maar leze ij mij berichjes vandag stuur ij mij imil oke met mij gaat heel goed op school berry ik von heel leuk gister bij sportdag en heb wij een klijn beker ge vonen die beker heb wij gevonen met lijn bal beer oke oke berry ik mis jou heel dag op school oke groetjes van liever irena

• 15 Januari 2006 - 00:20

Willeke:

Lieve grote broer en schoonzus, al zo lang een website en nu pas echt ondekt. Waar een nachtdienst al niet goed voor is. Geweldig zeg en vanaf nu zal ik elke dag even kijken of er iets nieuws bijgekomen is. Te bedenken dat jullie al zo veel hebben gezien in zo'n korte tijd! Niet alleen jullie belevenissen zijn leuk maar ook de reacties van bekende en onbekende mensen. Dat de zon tegen de klok indraait lijkt me heel bijzonder. Het water in het putje valt me tegen.
    Weet je wat wel leuk is te bedenken: dat we dezelfde uren op zijn, met dat verschil dat jullie allerlei prachtige dingen zien en ik hier voor "een lichtbak" zit, zodat het omschakelen van dag naar nacht en andersom beter verloopt. Misschien dat ik het niet goed heb gelezen maar de foto "aan elastiek" heb ik niet goed begrepen.
    Zo straks denk ik maar even naar Groenlo en eigenlijk moeten pa en ma gewoon een computer en internet. Verder is schoonpapa inmiddels al geopereerd. E.e.a. is voorspoedig verlopen en hij is gisteren alweer thuis gekomen. En Bartje ik kijk uit naar je handgeschreven brief op echt (lucht)postpapier! Liefs Willeke

• 17 Januari 2006 - 09:25

Chantal:

he berry je had je broodbak weer eens laten staan op school of is het voor een project want er zat nog een boterham in en dat ziet er smakelijk uit naar twee weken kerstvakantie... we zullen hem bewaren aan gezien jij graag alles bewaard. groetjes chantal

• 18 Januari 2006 - 14:00

Noortje:

hoi berry
    als goed daar hoe is daar het weer mooi weer of niet mooi weer hartelijk gefelicteerd!! van mij
    tot ziens noortje